Digital mötesplats
Digital leverantörsträff
Kund
Apotek Hjärtat
Uppdrag
Apotek Hjärtat är Sveriges största privata apotekskedja med cirka 390 apotek och över 3 000 anställda. Varje år har Apotek Hjärtat en mycket uppskattad Leverantörsträff som i år inte var möjlig att genomföra med ett fysiskt möte på grund av pandemin. När vi fick i uppdraget att hjälpa Apotek Hjärtat med ett nytt grepp och istället utveckla en digital mötesplats, tog vi oss an utmaningen och bjöd in designstudion Hello Studio för ett samarbete. Apotek Hjärtats Leverantörsträff 2020 skulle bli något nytt, unikt och helt rätt för Apotek Hjärtats varumärke och dess leverantörer anpassat för den rådande tiden.
Utmaning
När pandemins restriktioner gjorde att Apotek Hjärtats årliga Leverantörsträff inte var möjlig att genomföra i fysiskt format, tog vi oss an uppdraget med ett digitalt perspektiv. Vi skulle utveckla ett nytt koncept och implementera detta i digitalt format, så att den uppskattade Leverantörsträffen kunde bli av även i år.
Lösning och resultat
Med utgångspunkt från Apotek Hjärtats grafiska identitet och värderingar skapade vi en digital mötesplats för Leverantörsträffen 2020. Här kunde besökarna röra sig mellan olika digitala rum, där de kunde se allt från föreläsningar via videosändningar till bibliotek och prisrum. Det resulterade i en modern, innovativ och välkomnande lösning – en spännande och händelserik miljö i digitalt format som återspeglade Apotek Hjärtats identitet och som gjorde att Sveriges största apotekskedja kunde ställa om för att genomföra sin vision.