Digitalt event
Streamad kickoff
Kund
Carlsberg Sverige
Kontakt
Moa Nadj, Client Manager
+46 709-56 61 35
moa.nadj@eventyrnineyards.se
Uppdrag
Vi fick det roliga uppdraget att hjälpa Carlsberg Sverige med deras årliga Kick Off. För första gången i historien skulle den bli helt digital.
Lösning
Tillsammans med kund arbetade vi fram ett program med högt tempo, mycket content och tajta innehållsrika inslag. De anställda på Carlsberg kunde följa liveshowen hemifrån på ett distanserat och säkert vis.
Vi skapade en fullspäckad Live-show med och av de anställda. Två medarbetare agerade programledare, ytterligare en kollega som reporter på stan. Vi producerade flera filmer varav några filmades framför green screen i studio där marknadsavdelningen presenterade produkter samt siffror på ett kreativt sätt.
Huvudsändningen gjordes från en stor studio som uppfyllde våra behov. Med snygga vinjetter, fina inslag, gäster i studion, personer på länk och lagom långa presentationer så satt kollegorna klistrade framför skärmen i över 6h. För att få alla engagerade så använde vi ett interaktionsverktyg där tittare kunde ställda frågor direkt till studion under live-sändningen, dessa frågor lyftes upp av programledaren. I mitten av sändningen delades alla tittare upp i tre olika grupper, där sändningen fortsatte på olika håll, för att sedan komma tillbaka i huvudsändningen igen. Vi avslutade storartat med Carlsbergs årliga Award, där vi hyllade anställda med fina nomineringsfilmer, som höjde nivån och stämningen.
Resultat
Genom en gemensam projektgrupp så skulle kund och vi som byrå samarbeta och skapa samt driva hela projektet tillsammans. Genom ett bra samarbete, tydliga arbetsfördelningar och tät dialog så resulterade detta i ett mycket fint resultat och bra innehåll.
Carlsberg Sveriges årliga Kick Off blev för första gången digital. Hela 97% av de anställda upplevde att det digitala formatet fungerade bra!
92% procent av Carlsberg Sveriges anställda upplevde deras första Digitala Kick Off både intressant och inspirerande