Varumärkesstrategi
En stark gemensam röst
Kund
Stretchgruppen
Uppdrag
11 företag till en enad tro, en enad röst och en enad visuell identitet
Utmaning
Tillsammans med ledningsgruppen för Stretchgruppen skapade vi en ny berättelse om den gemensamma tron på affären, en ny visuell identitet som inkluderade alla de 11 dotterbolagen.
– Att kommunicera handlar egentligen om att få andra att förstå vad det är du menar.
För att ett varumärke ska lyckas med detta så behöver alla medarbetarna stå enade och förstå först av alla. Dessutom få verktygen att stolt kunna berätta vidare på samma sätt.
Lösning
Vi bistod Stretchgruppen och de 11 dotterbolag att skapa just detta. Med hjälp av att arbeta fram en ny enad varumärkesberättelse (brand story) skapade vi insikt, förståelse och stolthet, med en nytt visuellt uttryck för gruppen skapade vi en enhetlighet och ett nytt uttryck. Och för att på riktigt ge alla verktyget för en enad kommunikation tog vi även fram en ny kommunikationsmodell så att alla berättar på samma sätt oavsett innehåll. Implementeringen startade vid en årliga konferensen och planen för aktiveringen följs och mäts nu löpande.