Kampanj
Det är säkrast så.
Kund
Hager
Kontakt
Moa Nadj, Client Manager
+46 709-56 61 35
moa.nadj@eventyrnineyards.se
Uppdrag
Visste du att personskyddsbrytaren (PSA) är en produkt som funnits på marknaden i flera decennier? Det är en liten grej med smart funktion, vilken har sin plats i proppskåpet där hemma. Vi kan beskriva den som ett komplement till jordfelsbrytaren som slår av elen i ditt hem när ett fel uppstår. Till skillnad från jordfelsbrytaren som slår av precis ALL el i hemmet kan du med en PSA skydda vissa delar i ditt hem. På så vis säkrar du att inte all funktion slås ut om ett litet fel uppstår när du är borta och läckande kyl eller frys behöver inte bli en tråkig överraskning.
Eftersom PSA inte är en standard i svenska hem så såg Hager Sverige sitt ansvar att informera om denna produkt. En produkt som slutkonsumenten knappt känner till och en produkt som elinstallatören sällan pratar om.
Vårt uppdrag blev därför att tillsammans med Hager förändra ett beteende och öka kunskapen om elsäkra hem.
Lösning
Lösningen blev en kommunikationsstrategi och kampanj som berör både elinstallatör och slutkonsument. Kampanjen pågår än idag, med budskapet ”Det är säkrast så.”. Med detta koncept lyfter vi elinstallatören som besitter stor kunskap och yrkeserfarenhet med argument för produkter som säkrar kundens bostad. Deras uppgift i sammanhanget är att bli hjälten som kan lugna svenskarna med att ingenting händer om olyckan är framme.
I uppdraget skapar vi strategi, kommunikationskoncept, kampanjplan och innehåll för kampanjen, med bland annat landningssidor, annonser, efterlämningsmaterial, nyhetsbrev, mässmontrar, butiksmaterial och animationer.
Animationer framtagna i samarbete med Storisell.
Resultat
Tack vare att Hager går in som en stöttande hand och hjälper elinstallatörerna med det de behöver för att lyckas, förändras marknadens beteende sakta men säkert. PSAn installeras i fler svenska hem med hjälp av både rationella och emotionella argument. För som sagt, det är säkrast så.