Digitalt event
Hemma hos Svensk Fast
Kund
Svensk Fast
Uppdrag/utmaning
Medarbetarna på Svensk Fast värderar den årliga kickoffen högt och älskar verkligen att träffas. Företaget genomgår också en stor intern varumärkesresa som behövde kommuniceras. Man försökte därför in i det sista genomföra ett fysiskt event. När den andra pandemivågen var ett faktum fick vi uppdraget att skapa en digital kickoff som håller samma höga nivå som deras fysiska möten.
Lösning
Vi skapade en tvåstegslösning med en innehållsrik dag och ett underhållande kvällspass med fokus på prisutdelningar och hyllningar. Tillsammans med Svensk Fast och våra leverantörer byggde vi helt om studion till en bostad och bjöd hem hela bolaget till Svensk Fast. Hemma hos Svensk Fast fick deltagarna ta del av nya initiativ, resan framåt och underhållning i form av matlagning och dans. På fredagskvällen konkurrerade vi med den linjära TV-underhållningen och skapade därför ett kvällsprogram som inte bara engagerade bolaget utan också medarbetarnas familjer. Det bjöds på dansnummer, prisutdelningar och musik.
Resultat
Den interna kulturen fick en enorm skjuts då leveransen blev långt över förväntan i mottagarnas ögon. Produktionen blev en snackis och ögonöppnare för Svensk Fast kring möjligheterna med digital kommunikation. Tack vare att vi lyfte många interna talanger på olika sätt så skapades också en enorm stolthet inom bolaget. Precis den sortens kulturellt kitt som behövs i utmanande tider och ett bevis på att verksamheten fortsätter utvecklas även på distans.