Kampanj
Öppningsresan 2020
Kund
Kungsmässan
Kontakt
Daniel Eriksson, Head of sales & Business relations Gothenburg
+46 734-11 64 22
daniel.eriksson@eventyrnineyards.se
Uppdrag
Vi fick förtroendet att skapa en varumärkesupplevelse för Kungsmässans köpcenter inför deras öppning av en nybyggnation.
Lösning
Kungsmässan växer och bygger ut en helt ny påbyggnad på det befintliga köpcentret. Vi fick i uppdrag att hjälpa med idéer kring hur Kungsmässan på ett annorlunda och kreativt sätt kunde skapa aktiveringar och upplevelser kring deras kampanjer under hela året. Kungsmässan ville även stärka relationen mellan butikerna och dom själva på marknad.
Uppdraget bestod av att hjälpa Kungsmässan med ”Öppningsresan”.
Öppningsresan innefattar dels deras utbyggnad av mässan och en resa mot ett nytt utryck mot både deras kunder och hyresgäster.
Centrumledningen på mässan vill förstärka och förädla känslan som folk känner när dem tänker på Kungsmässan.
Dem vill att kungsmässan ska vara attraktivt för nya hyresgäster och att det för kunderna känns som det självklara valet när man vill umgås, äta och shoppa. Kungsmässan ska vara Kungsbackas vardagsrum.
Exempel på aktiveringar och kommunikation var nytt visuellt uttryck i kampanjer, SoMe och trycksaker, folieringar samt infoytor samt även paketering av frukostmöten med butikerna.
Utmaning
Dem ville skapa något som sticker ut från andra köpcentrum. En annan utmaning i detta projekt var att vi hade tiden emot oss då vi påbörjade tätt inpå att öppningsresan skulle gå av stapeln. Detta löste vi dock bra och hade hela tiden en bra dialog med kund.