Sponsoraktivering
Proffopplevelse
Kund
Mestergruppen Norge
Kontakt
Daniel Eriksson, Head of sales & Business relations Gothenburg
+46 734-11 64 22
daniel.eriksson@eventyrnineyards.se
Bakgrund och syfte
Under flera år har XL-BYGG arrangerat ”Proffopplevelse” för sina bästa kunder och viktigaste leverantörer. Syftet med ”Proffopplevelse” är att skapa en arena för kompetensutveckling, relationsbyggande över hela branschen (handlare-proffskunder-leverantörer-kedjeadministration) och sist men inte minst, sponsoraktivering.
Då XL-BYGG är en av sponsorerna till Norska Skidskytteförbundet har dessa arrangemang förlagts i samband med Världscupen i Skidskytte på Chiemgau Arena i Ruhpolding/Tyskland.
Uppdrag
Vi fick uppdraget att stärka relationen mellan XL-BYGGs varumärke, delägarna, proffskunderna och deras leverantörer. Detta gjorde vi genom en sponsoraktivering samt en specialanpassad mässa där alla deltagare fick träffas för att byta erfarenheter, kompetensutvecklas samt framförallt, skapa nya relationer.
På ett lustfyllt och kreativt sätt genomfördes mässan med olika testar, gamification och tydliga actions för att mäta att deltagarna dels informeras om rätt saker, men också utvecklar sin kompetens inom vissa viktiga yrkesdelar där leverantörerna verkar.
Utmaningar
-Hitta den perfekta ”arenan” där workshops, mässa, sponsorträffar samt andra aktiveringar kan ske under dagarna.
-Logistik och transportlösningar för 300 deltagare
-Workshops i en kreativ tappning för att mäta kompetens
-Säkerställa leverantörernas innehåll så de kompetensutvecklar deltagarna samt lyfter branschen till nya nivåer.