Digitalt event
Streamad kickoff 2.0
Kund
Carlsberg Sverige
Kontakt
Moa Nadj, Client Manager
+46 709-56 61 35
moa.nadj@eventyrnineyards.se
Uppdrag:
2021 anordnade vi Carlsberg Sveriges första digitala Kick Off någonsin. I januari 2022 fick vi förtroendet igen. Även denna gång valde kunden formatet digital sändning, inte på grund av pandemin utan för att det visat sig vara en succé. Baserat på förra årets utvärdering kunde vi se att medarbetarna tyckte om detta format och att effekten var god. Så nu blev vårt mål att lyfta programmet ytterligare och överträffa tidigare års siffror, vilket kändes som en utmaning. Skulle vi lyckas?
Lösning:
Tillsammans med vår kund arbetade vi fram en stor mängd innehåll till den digitala kickoffen. Det blev en fullspäckad eftermiddag med inspirerande och underhållande inslag.
Huvudsändningen utgick från en studio som uppfyllde alla våra behov. Med interna programledare både på plats live i studion samt via länk bjöds tittarna på intressanta presentationer och samtal, kunskapsberikande filmer samt interaktiva delar både under sändning och i pauserna.
Ett helt nytt inslag var ”Carlsberg landet runt”, en serie filmer vars syfte var att spegla hur företagets samtliga områden ser ut runtom i Sverige. I dessa filmer åkte interna programledare runt till servicelager, vattenproduktion och bryggeri där de träffade anställda på plats för intervjuer.
Sändningen avslutades storartat och traditionsenligt med Carlsberg Award, där vi prisade årets säljare vilket blev ett festligt avslut på den Digitala Kickoffen.
Resultat:
Genom ett kreativt, tydligt och framförallt nära samarbete med kund lyckades vi tillsammans skapa en kick off med både viktigt och underhållande innehåll med en annorlunda twist. Nog så viktigt var att vi lyfte siffrorna ytterligare och fick bättre resultat i mätningen 2022. Något som gör oss riktigt stolta!
91% Tyckte att den digitala kickoffen 2022 var intressant och inspirerande!