Vad vi gör

EXPO

Stick ut med en välplanerad utställningsyta

Vi tror att delade erfarenheter bygger starkare relationer!

Dessa dagar är konkurrensen hårdare än någonsin för att fånga folks uppmärksamhet. Men sanningen är att människor är människor och det kommer aldrig att förändras.

När du verkligen vill få kontakt, bygga upp förtroende, få människor entusiastiska och få dem ombord, är det bästa sättet att göra det ansikte mot ansikte – med verkliga upplevelser och möten

Vill du boka ett möte med oss?

För kontakt med vårt kontor i Göteborg Daniel.eriksson@eventyrnineyards.se

För kontakt med vårt kontor i Stockholm Sofie.tappmark@eventyrnineyards.se

Vi hjälper er hela vägen från idé till genomförande

-Research och insiktsarbete
-Konceptutveckling
-Planering kring målgrupper
-Monterdesign
-Aktivering, innehåll och storytelling
-Bygga varumärkesimage
-Besökarnas flöde och upplevelse
-Produktion och kontakt med leverantörer och arrangör
-Mätning och resultat

Vad?

Det är svårt, om inte omöjligt, att replikera eller ersätta interaktionen som händer när människor möts ansikte mot ansikte. Och det är därför utställningar och mässor är så viktiga. För att se till att ditt varumärke lämnar ett effektfullt och bestående intryck på din expopublik, planerar och genomför vi expomontrar och områden som imponerar, överraskar och får verkliga resultat. Våra koncept är uppbyggda kring målgruppstänkande, flödet och varumärkesupplevelsen. De är utformade för att skapa meningsfulla möten och förvandla ögonblick till Momentum.

Varför?

Oavsett om ditt mål är att stärka din varumärkesimage, stödja dina kundrelationer, lansera en ny produkt eller enbart sälja, har vi lösningarna du behöver för att lyckas. För oss ligger fokus på hela kundresan – både före, under och efter ert deltagande. Det viktiga är att skapa ett mätbart värde genom varje moment. Vi tror på att engagera, aktivera, involvera och förädla!

Hur?

Våra tjänster täcker allt från strategi till planering till genomförande och uppföljande arbete efter ert deltagande. Med andra ord tar vi hand om allt – från att komma på den perfekta kreativa idén hela vägen till att förverkliga idén på mässan och mäta och visa dig resultatet av vad vi tillsammans uppnår. Vi erbjuder en komplett uppsättning tjänster för alla som planerar sin närvaro på mässor i Sverige och över hela världen. Hållbarhet är kärnan i alla mässmontrar och utrymmen vi designar – från den inledande planeringen hela vägen till byggande och demontering.

EN KALKYLATOR FÖR ÅTERANVÄNDNINGSGRAD FÖR MÄSSMONTRAR

Mot en mer hållbar framtid

Att delta i utställningar och på mässor är en stor investering för ett företag. Efter intensiva dagar på mässan kan energierna ta slut, men en mängd lovande ledningar väntar. Efter en välförtjänt vila är det dags att gräva i utställningens resultat. Innan dess måste dock utställningsmontern tas ner – och denna del har tyvärr ett dåligt rykte om sig att lägga till deponier som ett uttryck för slit-och-släng-kultur.

Kalkylatorn är ett verktyg för verifiering av miljöpåverkan

Du måste kunna mäta vad du vill göra bättre. Detta är den underliggande tanken bakom kalkylatorn för återanvändningsgrad som utvecklats av oss på LIWLIG. Den informerar om hur stor andel av en monters material som kan återanvändas. Vi använder kalkylatorn i våra utställningsprojekt som stöd för designprocessen.

Det är viktigt att notera att återanvändning skiljer sig från återvinning. Att släppa ett föremål i en behållare märkt ”Kartong” erkänns inte av vår kalkylator: det tar bara hänsyn till verifierbar återanvändbarhet. Våra kunder kan å sin sida verifiera sitt ansvarsfulla agerande genom att rapportera sådana beräkningar i sin egen kommunikation.

Många blir förvånade över hur mycket av en monters material som faktiskt kan återanvändas. Andelen ökar ännu mer när principerna för cirkulär ekonomi redan är integrerade i planeringsfasen av en mässmonter.

Återanvändning är en del av ansvaret

Ansvar och hållbarhet anses ofta främst bestå i att mäta och kompensera för sitt koldioxidavtryck. Att minska det totala avfallet är dock viktigt – och med hjälp av återanvändning kan värdefulla komponenter och råvaror sparas i första hand och energiförbrukningen minskas.

Ansvar är inte företagets fiende: det är lätt att förstå att ett element som används flera gånger ger kostnadsbesparingar jämfört med ett engångselement. Att arbeta i enlighet med principerna för cirkulär ekonomi är en bra sak och något att stolt kommunicera till kunderna. Så återanvändning sparar inte bara miljö och pengar, utan kan också vara en konkurrensfördel för ett företag.

Hur skapas en mer ansvarsfull mässmonter?

På LIWLIG vet vi vilka råd vi ska ge när det gäller att göra en enskild utställningsmonter mindre belastande för miljön. Vi är bekanta med internationellt godkända och certifierade material och föredrar användning av digitala ytor. Vi föredrar dock att göra ansvar till ett sätt att arbeta tillsammans med våra kunder, där ett långsiktigt partnerskap och öppenhet om framtidsplaner hjälper till att hitta hållbara lösningar. När vi planerar en mässmonter kan vi till exempel redan nu ta hänsyn till nästa mässa – och den efter det – och därmed optimera återanvändningen av material. Det bästa slutresultatet uppnås när hållbarhet redan tas upp i projektunderlaget.

Vill du höra mer?

Vi berättar gärna mer om kalkylatorn för återanvändningsgrad och hur man bygger mer hållbara mässor.

Kontakta oss:
Sofie Täppmark Sofie.tappmark@eventyrnineyards.se

Daniel Eriksson Daniel.eriksson@eventyrnineyards.se

Case
bool(false)
Carlsberg Sverige
Digitalt event
Streamad kickoff 2.0
bool(false)
Hybridevent
En maxad festival för 2500 tittare.
NULL
Frisörföretagarna
Mässa
Highlights Hair & Fashion Experience
NULL
Stretchgruppen
Varumärkesstrategi
En stark gemensam röst
NULL
Livsmedelshandlarna
Utbildning
Slutet för nedlagda förundersökningar
NULL
Svensk Fast
Digitalt event
Hemma hos Svensk Fast
NULL
Reitans
Digitalt event
Framtidsmöte på distans
NULL
Apotek Hjärtat
Digital mötesplats
Digital leverantörsträff
NULL
Söderberg & Partners
Digitalt event
Kickoffen med minskade CO2-utsläpp
NULL
Svenska Polarium
Kulturbyggande event
Bygga kultur i snabbväxande organisation
NULL
Academic Work
Digifysiskt event
Kickoff i spelformat
NULL
XL-BYGG
Sponsoraktivering
Handbolls EM 2020
NULL
Mestergruppen Norge
Sponsoraktivering
Proffopplevelse
NULL
Unibail Rodamco Westfield
Live Event
Westfield mall of Scandinavia – rebrand launch event
NULL
Kungsmässan
Kampanj
Öppningsresan 2020
bool(false)
Carlsberg Sverige
Digitalt event
Streamad kickoff
NULL
Axfood
Fysiskt event
Axfood Ledarforum
NULL
Vestre
Live event
Vestre My Town
NULL
Høyer
Live event
Høyer – Maud og fram
NULL
XL-BYGG
Live event
Markedseminar Bergen
NULL
XL-BYGG
Eventturné
Take the Lead
NULL
Salesforce
Fysiskt event
Salesforce Basecamp
NULL
AniCura
Fysiskt event
Togetherness – Made by you
NULL
Mestergruppen AS/DIV XL-BYGG
Live event
Mestermøte 2019-2020
NULL
Myrorna
Kampanj
Myrorna – Aktivera din garderob
NULL
Orio
Kampanj
Parts for Life
NULL
Salesforce
Digitalt event
Salesforce Sverige
NULL
Elgiganten
Fysiskt event
We are Giants
NULL
Hager
Kampanj
Det är säkrast så.
NULL
VW Transportbilar
Digitalt event
Digital Teamträff
NULL
CooperVision
Branschforum
Nordic Contact Lens Forum
NULL
Elgiganten
Digitalt event
Elgiganten Award Week
NULL
Elgiganten
Hybridevent
Giants of Tomorrow
NULL
VW Transportbilar
Motivationsprogram
Långsiktig teambuilding
NULL
Audi Sverige
Fysiskt event
Audi Awards