3/10/2023

EVENTYR NINE YARDS finalist I Publishingpriset

Publishingpriset är en årlig jurybedömd pristävling för annonser, digitala publikationer, filmer, webbplatser, tidningar mm. EVENTYR NINE YARDS är finalist i kategorin ”Varumärkesfilmer B2B” för sin produktion för Swish ”En gång i tiden”. 

-Idén grundades i att vi skulle skapa filmer som visar hur otroligt smidigt Swish är tillskillnad från historiska betalmedel. Vi alla var lite chockade över att Swish bara hade funnits i lite mer än 10 år och filmidén byggde på just hur självklart vi tar Swish idag, säger Annette Mörk, content producer på EVENTYR NINE YARDS.

Produktionen gjordes tillsammans med produktionsbolaget Favela och huvudrollen spelades av Emma Peters.

-Vi tog fram fyra roliga scener ur olika tidsepoker som visar hur Swish blivit en självklar del i vardagen. Det var en riktigt rolig filmproduktion att göra och tack vare Swish mod och alla talanger som bidrog så fick filmerna stor spridning, säger Annette.

Samarbetet med Swish startade när EVENTYR NINE YARDS producerade deras 10 års jubileum och kampanjen blev en förläning av samarbetet.

-Inför vårt stora 10-årsfirande hjälpte Eventyr Nine Yards tillsammans med Favela oss att ta fram fyra filmer som med träffsäker humor och igenkänning visar precis hur orimligt krångligt, obekvämt och långsamt livet var innan Swish. Briljant, tyckte både vi och publiken, att döma av alla skratt, säger Charlotta Lindblad, Head of Communications Getswish.

Vinnarna avgörs på PublishingGalan den 8 november i Stockholm och bidragen bedöms av en jury bestående av verksamma kommunikatörer såsom fotografer, grafiska formgivare, filmproducenter, journalister, redaktörer och UX designers. De granskar, värderar och jämför tävlingsbidragen, som bedöms utifrån ett antal kriterier. Filmer bedöms på manus, design, regi och filmfoto.

Transparens och äkthet: Vägen framåt för Event och Brand Experience

11/3/2024

Genom att avlägsna det överflödiga och fokusera på äkthet, kan vi hitta en perfekt analogi för den nya eran av varumärkesupplevelser som vi står inför.

Dina problem är viktigare än vad du kanske tror

22/2/2024

Låt oss ge oss ut på en resa av introspektion och fördjupa oss i betydelsen av samarbete när vi navigerar utmaningar på arbetsplatsen. Dessa principer katalyserar innovation och driver organisationer mot förändring.

Förändringens nödvändiga smärta: en resa mot bestående resultat

14/2/2024

Människans vilja att förändra och rädslan för smärta och uppoffring är en ständigt pågående kamp inom oss. Nathalie Bishop, Head of People & Culture, utforskar paradoxen i vår mänskliga natur.

EVENTYR NINE YARDS är ett av Sveriges 10 starkaste varumärken i kommunikationsbranschen

6/2/2024

För femtonde gången har vi äran att bli nominerade i tävlingen Årets Byrå. Dessutom är vi för andra året i rad nominerade i den prestigefyllda kategorin ”Agency Image” tillsammans med nio andra byråer i Sverige.

Lösningarna finns mitt framför oss – varför använder vi de inte?

24/1/2024

Vår hållbarhetschef Josefin Mill är inte nöjd! Framtiden är inte oviss, lösningarna finns mitt framför oss – varför använder vi de inte? Läs hennes viktig krönika här!

Spontanitetens utrymme i en uppbokad värld

20/12/2023

Under julledigheten bjuder EVENTYR NINE YARDS på en serie julkrönikor. Njut av inspiration, reflektion och framtidsspaningar.

LIWLIG - THE NORDIC EVENTS AGENCY // FINLAND - SWEDEN - NORWAY - DENMARK - GLOBAL // WE TURN MOMENTS INTO MOMENTUM

CONTACTS